۱۴۰۱ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

 گزارش سالانه: افزایش صد درصدی اعدام در ایران پس از پیروزی رئیسی در انتخابات

دو سازمان حقوق بشری ایرانی و فرانسوی روز پنج‌شنبه از افزایش صد درصدی اجرای حکم اعدام در ایران پس از تازه‌ترین انتخابات ریاست‌ جمهوری که ابراهیم رئیسی پیروز آن اعلام شد خبر دادند.


سازمان حقوق بشر ایران و سازمان فرانسوی «با هم علیه مجازات اعدام» [ECPM] در گزارش سالانه خود از اعدام در ایران مربوط به سال ۲۰۲۱ میلادی که روز پنج‌شنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه، منتشر شد این خبر را اعلام کرده‌اند.


در چهاردهمین گزارش سالانه از مجازات اعدام در ایران، با ابراز نگرانی شدید از افزایش استفاده از مجازات مرگ، از جمله به افزایش چشمگیر اعدام‌های مربوط به مواد مخدر اشاره شده است.


آخرین انتخابات ریاست‌ جمهوری در ایران روز ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار شد و ابراهیم رئیسی، رئیس سابق قوه قضاییه، در انتخاباتی سرد به مقام ریاست‌ جمهوری رسید.


گزارش ۱۲۰ صفحه‌ای دو سازمان حقوق بشری حاکی از اعدام ۳۳۳ تن در سال ۲۰۲۱ و افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن است. این نشان می‌دهد که آمار اعدام پس از انتخابات ریاست جمهوری نسبت به نیمه اول سال، صد درصد افزایش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...