۱۴۰۰ اسفند ۵, پنجشنبه

 خواهر قربانی سرکوبِ آبان ۹۸ به چهار سال و نیم حبس محکوم شد

فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر، از قربانیان سرکوب خشن اعتراضات در آبان ۹۸ به ۴ سال و نیم حبس محکوم شد.


آرش صادقی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، روز چهارشنبه، ۴ اسفند ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود در توییتر گفت که در صورت تایید این حکم، ۳ سال و ۶ ماه حبس در مورد خانم انصاری‌فر قابل اجرا خواهد بود.


به گفته آقای صادقی، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم انصاری‌فر ۱۳ بهمن در شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندر ماهشهر برگزار شده است.


خانم انصاری‌فر اوایل اسفند در حالی که برای پیگیری وضعیت پدر و برادر خود به دفتر دادستانی بهبهان مراجعه کرده بود در این محل مورد ضرب و شتم قرار گرفت و تهدید به بازداشت شد.


امین انصاری‌فر، پدر خانم انصاری‌فر، ۲۹ بهمن در پی مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شد. آرمان انصاری‌فر برادر او نیز یک روز پس از آن به دلایل نامعلوم بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات بهبهان انتقال یافت.


فرزاد انصاری‌فر، پسر امین انصاری‌فر در بحبوحه اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان بر اثر اصابت گلوله به سرش کشته شد.


خواهر او در دو سال گذشته بارها به دلیل پیگیری قتل برادرش بازداشت و به دادگاه فراخوانده و با اتهاماتی چون «ضرب و جرح عمدی»، «انتشار تصاویر تحریک‌آمیز»، «عضویت در گروهک‌های منافقین»، «توهین به رهبری»، «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق شعارنویسی و شرکت در اعتراضات سال ۹۸» مواجه شده است.


فرزانه انصاری‌فر در تیر ۱۳۹۹ نیز در جریان اعتراض‌های مردم بهبهان به نابسامانی‌های اقتصادی و سرکوب سیاسی بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...