۱۴۰۱ مرداد ۸, شنبه

افزایش شمار قربانیان کرونا در ایران؛ هشدار درباره سه رقمی شدن آمار

وزارت بهداشت ایران روز جمعه، هفتم مرداد، از جان ‌باختن ۵ نفر دیگر در یک شبانه‌روز گذشته بر اثر کرونا خبر داد.


بر اساس اعلام این وزارتخانه همچنین نزدیک به هشت هزار (۷۸۴۹) بیمار جدید در همین بازه زمانی شناسایی شده‌اند.


به این ترتیب شمار جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۴۱ هزار و ۸۹۱ نفر و مجموع بیماران کووید ۱۹ از زمان همه‌گیری این بیماری در کشور به حدود ۷ میلیون و ۳۷۷ هزار نفر رسید.


آمارهای وزارت بهداشت درباره کرونا در حالی روزانه از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود که منابع مستقل، درستی این آمار را مورد تردید قرار می‌دهند و آمار واقعی به‌ویژه در مورد جان‌باختگان را دست‌کم سه تا چهار برابر آمار اعلام‌شده می‌دانند.


از هفته‌های پیش موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا در ایران آغاز شده و بر اساس آخرین اعلام رسمی وضعیت ۵۷ شهرستان، قرمز و ۸۶ شهرستان، نارنجی اعلام شده است.


روند افزایشی شمار مبتلایان در حالی ادامه دارد که برخی از کارشناسان و مسئولان پیشتر درباره افزایش آمار به دلیل برگزاری تجمع‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر هشدار داده‌اند.


عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد کرونا، روز جمعه اعلام کرد که «برگزاری این مراسم در فضای باز از نظر ظرفیت مشکلی ندارد»، اما در «مکان‌های مسقف» در صورت وجود «تهویه مناسب»، «فاصله‌گذاری» و «استفاده از ماسک» محدودیتی ندارد.


شرایط برگزاری مراسم‌های مذهبی در حالی اعلام می‌شود که در دو سال گذشته، نظارتی بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این گونه مراسم وجود نداشته است.


در همین حال علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه بهشتی، گفته است که در صورت افزایش موارد ابتلا، آمار مرگ ‌و ‌میر سه رقمی کرونا در کشور دور از ذهن نخواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...