۱۴۰۱ مرداد ۸, شنبه

 افزایش شمار قربانیان سیل در ایران؛ آماده‌باش سراسری نیروهای امدادی

همزمان با آماده‌باش نیروهای امدادی و مدیریت بحران در چندین شهر ایران برای روزهای آینده، با کشف اجساد تازه، شمار قربانیان بارش‌های سیل‌آسا در ایران افزایش یافت.


بارش سنگین روزهای اخیر در شهرهای مختلف ایران، تاکنون ۱۷ استان را دچار سیل و آب‌گرفتگی کرده است.


به دنبال انتشار گزارش‌هایی از رانش زمین در برخی مناطق به دلیل بارندگی شدید، اعلام شد برخی شهروندان نیز به همین دلیل مفقود شده‌اند.


روز جمعه، هفتم مرداد، با انتشار خبر پیدا شدن سه جسد متعلق به دو مرد و یک نوجوان در ارتفاعات پایین رودخانه کن، شمار قربانیان سیل امامزاده داوود در تهران ۱۱ نفر رسید.


 

به گفته جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، عملیات جستجوی آتش‌نشانان در منطقه کن همچنان ادامه دارد.


بر اثر سیل در منطقه امامزاده داوود، دست‌کم ۱۹ نفر کماکان مفقود هستند.


در همین حال به گفته محسن منصوری، استاندار تهران، در جریان وقوع سیل در استان تهران، به دلیل رانش کوه، فیروزکوه و به‌ویژه روستای زرین‌دشت، بیشترین خسارت و تلفات را داشته است.


 

به گفته وی، در فیروزکوه تاکنون ده نفر کشته، ۱۶ نفر مفقود و ۱۲ نفر مصدوم شده‌اند.


بارندگی شدید این روزها و نیز پیش‌بینی هواشناسی برای احتمال بارش شدید در روزهای آینده موجب شده دستگاه‌های امدادی تا سه روز آینده در تهران در حالت آماده‌باش کامل باشند.


علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با تشریح برخی از مصوبات جلسه اضطراری مدیریت بحران از آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی درپی پیش‌بینی بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیل تا سه روز آینده خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...