۱۴۰۱ اردیبهشت ۲, جمعه

 تجمع اعتراضی دوباره معلمان در دست‌کم ۴۰ شهر؛ معلمان بازداشتی «آزاد شدند»

معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته سراسر ایران روز پنج‌شنبه، یکم اردیبهشت، بار دیگر در اعتراض به آیین‌نامه ناقص رتبه‌بندی معلمان، اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و سرکوب «مستمر و سیستماتیک» فعالان صنفی در چندین شهر تجمع کردند.


محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی، اواسط روز پنج‌شنبه خبر داد که تمام معلمان بازداشتی در تجمع امروز تهران که به بازداشتگاه‌های وزرا و گیشا منتقل شده بودند، آزاد شدند.


سخنگوی کانون صنفی معلمان پیشتر از بازداشت چهل تن از معلمان زن حاضر در تجمع اعتراضی امروز و انتقال آن‌ها به وزرا خبر داده بود. بر اساس این گزارش، سی تن از معلمان مرد نیز توسط نیروهای امنیتی به بازداشتگاه گیشا منتقل شده بودند.

پیش از این، شورای هماهنگی صنفی فرهنگیان در کانال تلگرام خود از بازداشت دست‌کم «۴۰ نفر» از معترضان تا پیش از ظهر پنج‌شنبه خبر داده بود.


این شورا در پیام خود نوشته است: «به دنبال جو امنیتی حاکم بر خیابان سپهبد قرنی امروز نیروهای امنیتی مانع شکل‌گیری تجمع شده و با خشونت و ایجاد رعب و وحشت حدود ۴۰ معلم را بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل نمودند.»


 شهر از جمله در تهران، شیراز، سنندج، مشهد، اهواز، زنجان، دهگلان، پل‌دختر، کرمانشاه، یزد، رشت، کامیاران، سقز، همدان، قم، اسلام‌آباد غرب، بوکان، و بیجار تایید شده است.


همزمان محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، در صفحه توییتر خود به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که نیروهای امنیتی در تهران مسیر منتهی به ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش، از میدان فردوسی تا انتهای خیابان قرنی را محاصره کردند و اجازه حضور معلمان را ندادند.


فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز حاکی از جو «شدیدا امنیتی» در محل وزارت آموزش و پرورش در تهران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...