۱۴۰۰ اسفند ۳, سه‌شنبه

 بازداشت چند معلم در دومین تجمع اعتراضی معلمان در شهرهای مختلف ایران

گزارش‌ها حاکی از بازداشت شماری از معلمان معترض در شهرهای مختلف ایران در جریان تجمعات روز سه‌شنبه، سوم اسفند است.


علی‌حسن بهامین، معلم و فعال صنفی ساکن یاسوج، سولماز فیض‌الله‌زاده، عضو کانون صنفی معلمان البرز و منیژه نعمتی از فعالان صنفی استان فارس، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.


در دومین روز از اعتراضات سراسری معلمان در هفته اخیر، شهرهای مختلف ایران شاهد تجمع هزاران معلم معترض بود و معلمان دست‌کم در شهرهای مختلف استان‌های سنندج، اصفهان، بوشهر، تهران، لرستان، مرکزی، البرز، فارس، گیلان، همدان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه تجمع کرده‌اند.


در این تجمعات، شعارهایی چون «از این همه بیداد، فریاد فریاد»، «معلم می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «شاغل و بازنشسته، اتحاد، اتحاد»، «معلم زندانی، آزاد باید گردد» و «با اهل ادب هر که درافتاد ورافتاد» سر داده شد.


در جریان تجمع اعتراضی معلمان در روز ۳۰ بهمن و بعد از آن که در بیش از صد شهر در ایران برگزار شد، دست‌کم ۱۵ معلم در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند.



معلمان که اعتراض اصلی آنها اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است، طی سه ماه اخیر، شش تجمع سراسری برگزار کرده‌اند.


مهم‌ترین خواسته معلمان شاغل و بازنشسته ایران در تجمعات اعتراضی اخیر اجرای کامل رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصدِ هیئت علمی دانشگاه‌ها برای معلمان شاغل و اجرای همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...