۱۴۰۰ آذر ۴, پنجشنبه

 پدر روح‌الله زم می‌گوید 'شرکای واقعی' اعدام پسرش 'شورایعالی امنیت ملی، روحانی و شمخانی هستند'

 محمدعلی زم در "دومین" یادداشت درباره پسرش در اینستاگرام نوشت یکی از "شرکای واقعی" در اعدام روح‌الله زم، "شورایعالی امنیت ملی" ایران است که ریاستش با "حسن روحانی" و دبیرش "علی شمخانی" بوده است.


به گزارش بی بی سی، او ۲۹ آبان در یاداشتی در همین باره در اینستاگرام با عنوان "قسمت اول" نوشته بود که این یادداشت‌ها را ادامه می‌دهد.


در یاداشت دوم محمدعلی زم نوشت از "تحقیقات" خانواده، دوستان، شاهدان و وکیل روح‌الله زم در فرانسه و از "لابه‌لای اشارات و گفته‌های" او در "چهار ماه آخر حیات"، چنین فهمیده که "عامل اصلی فریب و کشاندن روح‌الله به عراق"، دو نفر به نام‌های "وفا نیکفر" در استرالیا و "شیرین نجفی" در ترکیه بوده‌اند.


او در تایید حرف خود به گفته "محمد تولایی معاون اشراف دفتر فرماندهی کل قوا" در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم استناد کرد که گفته بود "روح‌الله زم از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه قرار داشت."


آقای زم در بخشی از یادداشت خود با اشاره به "نمایشی بودن" دادگاه‌ پسرش نوشت: "روح‌الله در یکی از ملاقات‌ها در حضور مسئول پرونده، مأموران و دوربین‌ها، گفت از چندروز مانده به هر جلسهٔ دادگاه با من تمرین می‌کردند که چه چیزی بگویم و چگونه بگویم."


آقای زم خود از مقام‌های جمهوری اسلامی بوده و سمت‌هایی مثل ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را بر عهده داشته است.


روح‌الله زم که به فرانسه پناهنده شده بود و در محافظت پلیس این کشور بود در سال ۱۳۹۸ به عراق سفر کرد. در آنجا دستگیر و به ایران منتقل و تقریبا یک سال بعد اعدام شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...