۱۴۰۰ تیر ۴, جمعه


آمار کرونا در ایران؛ افزایش دوباره شهرهای قرمز همزمان با روند کُند واکسیناسیون

وزارت بهداشت ایران روز جمعه، چهارم تیر، از جان باختن ۱۱۵ نفر دیگر بر اثر کرونا و شناسایی نزدیک به ۱۱ هزار بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.


به این ترتیب شمار کل جان‌باختگان کرونا در کشور به ۸۳ هزار و ۵۸۸ نفر و آمار کل مبتلایان به حدود سه میلیون و ۱۵۱ هزار نفر رسید.


انتشار این ارقام در حالی صورت می‌گیرد که سازمان نظام پزشکی ایران آمار واقعی مرگ و میر کرونا در ایران را سه تا چهار آمار وزارت بهداشت برآورد کرده‌ است.


در همین حال وزارت بهداشت ایران از افزایش تعداد شهرهای قرمز کشور از ۲۲ مورد به ۳۲ مورد خبر داده است.


به این ترتیب علاوه بر شهرستان‌هایی در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان که وضعیت آن‌ها در هفته‌های گذشته قرمز اعلام شده بود، شهرستان مهران در استان ایلام، دماوند و فیروزکوه در استان تهران و شهرستان یزد در استان یزد نیز دچار وضعیت قرمز شده‌اند.


در روزهای گذشته مقامات بهداشتی و درمانی استان‌های جنوبی کشور بارها درباره موج جدید کرونا به دلیل گسترش ویروس موسوم به دلتا که در هند آغاز شد هشدار داده و خواستار سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون در کشور شده‌اند.


ایران حدود ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد و برای واکسیناسیون جمعیت کل کشور به ۱۶۰ میلیون دوز و برای واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر حداقل به ۱۰۰ میلیون دز واکسن نیاز است. این در حالی است که تاکنون مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در دز اول و دوم به ۵ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۵۰ دُز رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...