۱۴۰۰ تیر ۴, جمعه

 حسن نصرالله: امکانات برای واردات سوخت از ایران فراهم است

رهبر حزب الله لبنان روز جمعه چهارم تیر وعده خود در مورد وارد کردن سوخت از ایران در صورت تداوم کمبود بنزين و گازوئيل در لبنان را تکرار کرد و گفت تمامی امکانات فنی برای این احتمال آماده شده است.


سید حسن نصرالله چند روز پیش گفته بود که ایران بدون نیاز به استفاده از ارزهای خارجی و در قبال پوند لبنان می‌تواند به این کشور سوخت بفروشد.


در هفته‌های اخیر کمبود بنزین و گازوئیل در لبنان تشدید شده و صاحبان خودروها برای دریافت اندکی سوخت ناگزیرند ساعت‌ها در صف‌های طویل انتظار بکشند.

سید حسن نصرالله در بخشی از سخنرانی تلویزیونی خود گفت: «می‌خواهم تاکید کنم که من وعده دادم و هنوز هم بر سر وعده خود هستم که برای تامین بنزین و گازوئیل در صورت لزوم به ایران رجوع خواهیم کرد حتی اگر این موضوع مشکل ایجاد کند.»


حسن دیاب، نخست وزیر موقت لبنان اوایل وقت روز جمعه واردات سوخت با پوند را تصویب کرد. ارزش واحد پول لبنان در یک سال اخیر به شدت کاهش یافته و تصمیم دولت موقت لبنان در عمل به معنای پرداخت یارانه بسیار بیشتری برای واردات سوخت است.


سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی خود افزود:«همه امکانات لازم برای واردات سوخت از ایران فراهم شده و فقط منتظر اجازه هستیم.»


وی همچنین عنوان کرد که برای پرهیز از تحریم‌های آمریکا واردات سوخت ایران از طریق بانک مرکزی لبنان انجام نخواهد شد.


دورثی شی، سفیر آمریکا در بیروت در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «الجدید» گفت واردات از ایران راه حل مناسبی برای بحران سوخت در لبنان نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...