۱۴۰۱ مرداد ۱۰, دوشنبه

بازداشت هستی امیری، فعال دانشجویی، جهت اجرای حکم یک سال حبس

منابع دانشجویی از بازداشت هستی امیری، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق دانشگاه علامه طباطبایی جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری خبر دادند.


کانال «دانشجویان متحد» در شبکه اجتماعی تلگرام گزارش داد که نیروهای امنیتی با در دست داشتن حکم جلب سیار روز یکشنبه ۹ مرداد خانم امیری را در منزل خود بازداشت کردند.


این فعال دانشجویی به خاطر حضور در گردهمایی دانشجویان علامه طباطبایی به مناسبت ۸ مارس و مواضعش در رابطه با دفاع از حق حیات و لغو مجازات اعدام در فضای مجازی بازداشت و زمستان گذشته در شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.


قاضی دادگاه انقلاب اتهامات او را فعالیت تبلیغی علیه نظام دانسته و او را از این بابت به یک‌سال حبس تعزیری و دو سال منع حضور در گردهمایی‌هایی دانشجویی محکوم کرده است.


بازداشت و صدور احکام سنگین در مورد فعالان دانشجویی با اتهامات مشابهی چون «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» در چهار دهه حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران سابقه دارد و طی ماه‌های اخیر نیز بار دیگر شدت یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...