۱۴۰۱ مرداد ۸, شنبه

 هشدار درباره وقوع سیل در ۲۱ استان ایران؛ افزایش تعداد کشته‌شدگان و مفقودها

در حالی که آمار قربانیان و خسارات مالی سیل در مناطق مختلف ایران در حال افزایش است، مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش کامل این سازمان برای وقوع سیل و آبگرفتگی احتمالی در ۲۱ استان کشور خبر داد.


ولیپور روز پنجشنبه ششم مرداد اعلام کرد: «برابر پیش‌بینی هواشناسی تا روز دوشنبه هفته آینده وقوع بارش‌های شدید و رگبار باران در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، خوزستان، مرکزی و خراسان شمالی پیش‌بینی شده که در پی آن نیز احتمال جاری شدن سیل و سیلاب وجود دارد.»


او همچنین گفت تاکنون کشته‌شده‌های سیل در ایران دو روز اخیر به ۱۲ نفر افزایش یافته و ۱۴ نفر نیز مفقود شده‌اند.


بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، وقوع رانش زمین و سیلاب در منطقه امامزاده داوود تهران دست‌کم شش نفر کشته و ۱۰ نفر مصدوم به جا گذاشته است. در رودهن هم یک نفر و در زاهدان دو کودک بر اثر سیل کشته شدند.


همچنین وقوع سیل در استان تهران موجب شد، جاده دماوند-فیروزکوه مسدود شود.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران نیز از تداوم شرایط نارنجی سامانه بارشی به ویژه در ارتفاعات و نیمه شمالی استان خبر داد و گفت مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های دماوند، شمیرانات و پردیس اجتناب کنند.


همچنین سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از احتمال وقوع سیل دوباره در تهران خبر داد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...