۱۴۰۱ تیر ۱۹, یکشنبه

 میزان اجاره‌بها «به ۱۰۰ درصد» درآمد یک خانواده تهرانی رسید

گزارش‌ها از ایران نشان می‌دهد افزایش نرخ‌های اجاره مسکن در تهران به حدی رسیده است که سهم اجاره‌بها از درآمد هر خانوار در این شهر «به ۱۰۰ درصد رسیده است».


خبرگزاری ایسنا روز یکشنبه ۱۹ تیر با ذکر این مطلب، بر اساس تازه‌ترین آمارهای مرکز آمار ایران و به نقل از کارشناسان نوشت که اکنون به‌طور متوسط رهن کامل یک واحد ۵۰ متری در بازار اجاره شهر تهران ۲۱۱ میلیون و یک واحد ۷۰ متری ۲۹۶ میلیون تومان است.


بنابر این گزارش، اجاره‌بها در مناطق شمالی و حتی میانی تهران بیش از این مقدار و گاهی دو برابر است، و به همین دلیل برخی برای تأمین آن، اموال خود مثل خودرو و حتی اثاثیه خانه را می‌فروشند یا به شهرهای اطراف کوچ می‌کنند.


این خبرگزاری به گزارش‌های میدانی استناد کرده و ادامه داده است: «بسیاری از مستاجران تهرانی، حومه را به عنوان گزینهٔ جایگزین پایتخت انتخاب کرده‌اند.»


بر اساس این گزارش، حدود ۹ میلیون خانوار مستأجر در کشور وجود دارد و نیمی از جمعیت تهران اجاره‌نشین هستند.


یک هفته پیش از این نیز استارتاپ نوبار که ارائه‌دهنده خدمات آنلاین اسباب‌کشی و حمل‌ونقل در سطح استان تهران و البرز است، بر اساس آمارهای خود خبر داد که ۴۸ درصد از کاربران این شرکت به یک منطقه پایین‌تر اسباب‌کشی کرده‌اند و ۱۳ درصد نیز تمایل به خروج از تهران داشته‌اند.


بیشتر در این باره:

تعداد مستأجران تهران برای نخستین بار از تعداد مالکان بیشتر شد

کمتر از یک ماه پیش، عبدالله اوتادی، عضو اتحادیه مشاوران املاک، اعلام کرد تنها در سه سال گذشته، اجاره‌بها ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.


این در حالی است که دولت میزان افزایش اجاره در تهران را سالانه ۲۵ درصد و در شهرهای دیگر تا ۲۰ درصد تعیین کرده است.


در روزهای اخیر، انتشار یک آگهی برای «تخلیه مستأجر» در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.


روزنامه همشهری در گزارشی دربارهٔ این آگهی، به نقل از یک مشاور املاک نوشت برخی از «افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به تخلیه مستأجر می‌کنند، درست مانند شرخرها، با توجه به شخصیت و شرایط مستاجران نقاط ضعف آنها را شناسایی و بعد اقدام به ارعاب، وحشت یا تهدید می‌کنند تا در آخر فرد مورد نظر عاصی شود و تن به خواسته‌شان بدهد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...