۱۴۰۱ خرداد ۲۸, شنبه

 اعتراض پراکنده بازاریان در چند شهر همزمان با سالگرد ریاست جمهوری رئیسی

در ادامه افزایش اعتراض‌ها از سوی اقشار و اصناف مختلف در ایران در روزها و هفته‌های گذشته، بازاریان در چند شهر روز شنبه، ۲۸ خرداد، مغازه‌های خود را بستند و در خیابان‌ها شعار دادند.


بر اساس ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، اصناف لوازم یدکی در حوالی خیابان ملت تهران در نزدیکی بازار بزرگ تهران مغازه‌های خود را بستند. در تجمع این اصناف آن‌ها با شعار «بازاری باغیرت، حمایت حمایت» سایر اصناف را برای پیوستن به تجمع تشویق کردند.


در برخی از ویدئوها حضور سنگین نیروهای امنیتی در حوالی این مناطق تهران که اعتراض‌ها شکل گرفته است، دیده می‌شود.


برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز گفته‌اند که این نیروها با گلوله‌ ساچمه‌ای به اعتصاب‌کنندگان شلیک و برخی مغازه‌داران را مجبور به باز کردن مغازه‌هایشان کرده‌اند.


همزمان بازاریان در شهرهای دیگر از جمله بخش‌هایی از بازار اصفهان و یزد نیز با بستن مغازه‌های خود به صف معترضان پیوستند.


روز شنبه، ۲۸ خرداد، مصادف است با اولین سالگرد پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات و رسیدن به مقام ریاست جمهوری، کسی که با شعار مبارزه با فساد و ادعای داشتن راه حل برای مشکلات موجود بر سر کار آمد.




در این یک سال برجام به سرانجام نرسید و در نتیجه تحریم‌ها رفع نشد،‌ قیمت دلار آمریکا وارد کانال ۳۲ هزار تومان شد، و دست‌کم در یک ماه گذشته هر روز خبری از اعتراض اصناف و گروه‌های مختلف منتشر شده است.


روز شنبه گزارش‌هایی نیز از آغاز اعتراض در کارخانه‌های شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان به دست رادیوفردا رسید. در این منطقه که به قطب سنگ ایران معروف است، بیش از هزار کارخانه وجود دارد که گفته می‌شود تمامی آنها روز شنبه اعتصاب کرده‌اند.


تجمع بازاریان که به صورت دامنه‌دار از هفته گذشته در شهرهای مختلف آغاز شده در واکنش به افزایش مالیات برای بخش خصوصی است.


همزمان در روز شنبه تجمع‌‌های بازنشستگان تامین اجتماعی در چندین شهر کشور در اعتراض به افزایش ناکافی حقوق برگزار شد.


بیشتر تجمع‌های اعتراضی اخیر با سرکوب نیروهای انتظامی و امنیتی و بازداشت شماری از فعالان صنفی همراه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...