۱۴۰۱ تیر ۹, پنجشنبه

 دختری «۱۶ ساله» در نورآباد ممسنی با شلیک پدرش به قتل رسید

باخبران | قلب دختر ۱۷ساله هدف تفنگ پدر قرار گرفت

یک دختر ۱۶ ساله در نورآباد ممسنی در استان فارس به‌دست پدرش، با شلیک اسلحه شکاری، به قتل رسید.


به‌نوشته وب‌سایت هرانا، دختر کشته‌شده آریانا لشکری نام داشت و این قتل شامگاه دوشنبه، ششم تیر، رخ داده است.


به‌گزارش خبرگزاری رکنا، پدر آریانا پس از بازداشت گفته است: «در پی اختلاف بر سر موضوعی، آریانا به خانه مادرم رفت و من هم یک‌باره نتوانستم عصبانیتم را کنترل کنم و با اسلحه شکاری خودم به آن‌جا رفتم تا او را بترسانم. واقعاً قصدم کشتن دخترم نبود، اما بی‌اختیار شلیک کردم.»


با این حال، مسیح علی‌نژاد، فعال مدنی حقوق زنان، فایلی صوتی از «یکی از بستگان آریانا لشکری» را در اینستاگرامش منتشر کرده که می‌گوید پدر آریانای «۱۵ ساله» وی را «فقط به‌خاطر این‌که می‌خواسته بدون محدودیت زندگی کند و به‌خاطر حرف‌های خاله‌زنکی فامیل کشته است».


 

بر اساس ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی، پدران قاتل در صورت محکومیت در دادگاه، حداکثر به پرداخت دیه و حبس بین سه تا ده سال محکوم می‌شود. با این حال، در بسیاری موارد از موارد قتل‌هایی که توسط مردان خانواده صورت می‌گیرد، اولیای دم با گذشت از خون فرزند خود، زمینه حمایت از قاتل و آزادی آن‌ها را فراهم می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...