۱۴۰۱ تیر ۹, پنجشنبه

 حسین شنبه‌زاده، ویراستار و فعال توئیتری، راهی زندان شد

حسین شنبه‌زاده، ویراستار ادبی و فعال توئیتری، روز پنج‌شنبه نهم تیر از قطعی شدن حکم زندان خود به‌اتهام «توهین به مقدسات و رهبر جمهوری اسلامی» خبر داد و راهی زندان شد.


آقای شنبه‌زاده با انتشار یادداشتی در قالب رشته‌توئیت تصویری از رأی دادگاه تجدیدنظر را منتشر کرد که بر اساس آن او به تحمل نزدیک به شش سال حبس محکوم شده که سه سال و نیم آن قابل اجراست.


اتهامات حسین شنبه‌زاده در حکم دادگاه «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به‌واسطه فعالیت در توئیتر عنوان شده است؛ اتهاماتی که خود او آن‌ها را رد می‌کند.


این ویراستار ادبی در یادداشت خود خطاب به دوستان و مخاطبانش تأکید کرده است که آن‌چه برای او اهمیت دارد، آزادی عقیده و بیان است که هرگز از آن کوتاه نمی‌آید و از همگان خواسته است که «شما هم کوتاه نیایید و آزاد باشید».



او در بخش دیگری از این یادداشت با بیان این‌که حکومت «زندگی و آیندۀ» او را از بین برده، نوشته است: «من صدهزارمین مظلومِ دست این جماعت هم نیستم و شرم دارم در مقابل کارون‌ها و ری‌راها دم از مظلومیت خودم بزنم. ولی باز مظلومم. تو بگو صدهزار و یکمین مظلوم.»


اشاره او به کارون حاجی‌زاده، فرزند ۹ ساله حمید حاجی‌زاده است؛ شاعر و نویسنده‌ای که شهریور ۱۳۷۷ در جریان قتل‌های زنجیره‌ای وزارت اطلاعات همراه با پسرش با چاقو کشته شد. «ری‌را» نیز نام دختر حامد اسماعیلیون است؛ یکی از ۱۷۶ قربانی سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه.


حسین شنبه‌زاده در پایان یادداشت خود نوشته است: «به امید روزی که همه‌مون آزاد باشیم، که زندانی بزرگ‌تر از جهل و ظلم نیست.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...