۱۴۰۱ اردیبهشت ۴, یکشنبه

 بهمن نصیری، نفر اول تیم ملی قایقرانی ایران به جمهوری آذربایجان مهاجرت کرد

رسانه‌های ایران از مهاجرت همیشگی بهمن نصیری، نفر اول تیم ملی قایقرانی ایران در دوره‌های اخیر، به جمهوری آذربایجان خبر دادند.


به گزارش خبرگزاری ایسنا آقای نصیری، ملی‌پوش روئینگ (پاروزنی) ایران که پیش از این یک بار دیگر هم به جمهوری آذربایجان مهاجرت کرده بود، اکنون دوباره در فاصله حدود سه ماه تا بازی‌های آسیایی تصمیم به رفتن از ایران گرفته است.


پایگاه خبری «دیده‌بان ایران» دلیل بازگشت آقای نصیری را «محقق نشدن وعده‌های مسئولان» عنوان کرده است.


علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت که این ملی‌پوش قایقرانی بر اساس «تصمیم شخصی» تصمیم به مهاجرت گرفته و افزوده است: «او تا این اواخر دغدغه استخدام داشت و ما هم تمام پیگیری‌ها را انجام دادیم که مشکل او حل شود، اما این اتفاق رخ نداد».


آقای سهرابیان درباره احتمال حضور آقای نصیری در تیم ملی جمهوری آذربایجان گفت: «او هنوز چیزی اعلام نکرده است. تنها به ما گفت که از ایران می‌رود و بلیت خود را هم تهیه کرده بود.»


مهاجرات ورزشکاران از ایران که از زمان انقلاب ۵۷ سابقه زیادی داشته است، در سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی یافته است. برخی از آن‌ها نیز درخواست پناهندگی و بازی در زیر پرچم سایر کشورها داشته‌اند.


فشارهای سیاسی از جمله ممنوعیت بازی با ورزشکاران اسرائیلی، محدودیت‌ها به‌ویژه در مورد زنان و دغدغه‌های اقتصادی از جمله دلایل مهاجرت ورزشکاران ایرانی به سایر کشورها است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...