۱۴۰۰ بهمن ۱۰, یکشنبه

اعتراض انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی به ممانعت از حضور عکاسان زن در بازی ایران و عراق

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران روز شنبه ۹ بهمن با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ممانعت از ورود عکاسان زن به ورزشگاه آزادی تهران در جریان بازی میان تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق اعتراض کرد.

این بیانیه رفتار مسئولان برگزاری این رویداد را که مانع عکاسان زن رسانه‌ها برای ثبت لحظات شادی تیم ملی فوتبال شده‌اند، «غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای» نامیده و تاکید کرده که «پیگیری این اتفاق را از فدراسیون فوتبال وظیفه خود می‌داند».

تیم ملی فوتبال ایران روز پنج‌شنبه ۷ بهمن با پیروزی برابر عراق صعود خود به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را قطعی ساخت. این رخداد را شمار محدودی از زنان ایرانی نیز توانستند از جایگاه مخصوص ورزشگاه تماشا کنند، اما گزارش‌های بسیاری مبنی بر گزینش تماشاگران زن منتشر شده است و به این معنا بسیاری از زنان علاقه‌مند به تماشای این بازی علی‌رغم وعده‌های فدراسیون فوتبال ایران به فیفا از آن محروم ماندند.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران نیز در بیانیه خود از چهار زن عکاس نام برده که به عنوان نماینده رسانه‌های خود قرار بود این مسابقه را پوشش دهند، اما در نهایت با ممانعت ورود به ورزشگاه مواجه شدند.

بیشتر در این باره:
واکنش منفی در شبکه‌های اجتماعی به پیام مالی در مورد حضور زنان ایران در ورزشگاه
به گفته این انجمن، مرضیه سلیمانی (عکاس خبرگزاری ایرنا)، مریم کامیاب (عکاس خبرگزاری مهر)، سحر سیفی (عکاس خبرگزاری ایلنا) و فاطمه بهرامی (عکاس خبرگزاری آناتولی) در حالی از این مهم محروم شدند که «مراحل ثبت نام، تست کرونا و صدور کارت در روزهای گذشته انجام شده و ورود این عکاسان خبری به ورزشگاه قطعی بود».

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی در نهایت ابراز امیدواری کرده که «با پاسخ‌گویی نهادهای مرتبط از وقوع تصمیم‌گیری‌های اینچنین در سایر رویدادهای ورزشی جلوگیری به عمل آید».

فیفا پیش از این با «هشدار جدی» به فدراسیون فوتبال ایران خواستار حل اساسنامه و ورود زنان به ورزشگاه‌ها شده بود. این نهاد گفته بود که در صورت برطرف نشدن این مسئله، فوتبال ایران به طور کامل تعلیق و از راهیابی به جام جهانی نیز محروم خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...