۱۴۰۰ شهریور ۳, چهارشنبه

 آمار رسمی کرونا؛ ۶۶۵ قربانی و نزدیک به ۴۰ هزار ابتلا

در ادامه بحران کرونا در ایران، بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت، در یک شبانه‌روز گذشته ۶۶۵ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند و نزدیک به ۴۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، از روز سه‌شنبه تا روز ۳ شهریور، «بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۸۷۱ نفر از آنها بستری شدند.


به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۳۷۷ نفر رسید.


در همین حال در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶۵ بیمار کووید ۱۹ نیز جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در ایران به ۱۰۴ هزار و ۲۲ نفر رسید.


این در حالی است که به گفته چند مقام در جمهوری اسلامی از جمله ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، آمار رسمی این وزارتخانه تنها چیزی حدود یک‌سوم مبتلایان و قربانیان را نشان می‌دهد.


در همین آمار رسمی ایران روز سه‌شنبه رکوردی دیگر برای خود ثبت کرد و بیش از ۷۰۰ نفر را در یک روز به خاک سپرد.


در همین حال به نوشته خبرگزاری ایسنا، در شبانه‌روز گذشته ۷۶۴۱۸۵ دُز واکسن کرونا نیز در کشور تزریق شده که بیانگر «شکست رکورد واکسیناسیون روزانه» در ایران است.


دولت ایران در هفته‌های اخیر با افزایش واردات واکسن، سرعت واکسیناسیون را افزایش داده است، ولی ناکامی تولیدکنندگان داخلی در عمل به وعده‌های خود و تاخیر در واردات واکسن باعث طرح انتقادات گسترده‌ای علیه نظام بهداشت و درمان ایران و همچنین رهبر جمهوری اسلامی شده است که فرمان منع واردات واکسن بریتانیایی و آمریکایی را صادر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...