۱۴۰۰ مرداد ۳۱, یکشنبه

کرونا در ایران؛ مرگ حداقل ۶۸۴ نفر در یک روز، افزایش ۱۲.۵ درصدی آمار جان‌باختگان در هفته آخر مرداد

چند روز پس از کاهش نسبی آمار کرونا در ایران و اعلام وضعیت «ثبات» از سوی برخی مسئولان دولتی، وزارت بهداشت ایران از قربانی شدن ۶۸۴ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که یک رکورد تازه محسوب می‌شود.


بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران در طول این مدت بیش از ۳۶ هزار بیمار جدید شناسایی شدند و آمار کل قربانیان کرونا به بیش از ۱۰۲ هزار نفر و آمار مبتلایان به حدود ۴ میلیون و هفتصد هزار نفر رسیده است. آمار وزارت بهداشت درباره کرونا همواره محل تردید بوده و سازمان نظام پزشکی ایران آمار واقعی کرونا را چهار برابر آن برآورد کرده‌اند.


بر اساس اعلام وزارت بهداشت هم‌چنین در هفته آخر مرداد در مقایسه با هفته پیش از آن، آمار جان‌باختگان ۱۲.۵ درصد و شمار موارد بستری ۵ درصد افزایش یافته است.


در روزهای گذشته با کاهش نسبی آمار کرونا برخی مسئولان درمانی از احتمال پشت سر گذاشتن «پیک پنجم» خبر داده بودند با این حال برخی دیگر نیز با توجه به برگزاری بدون محدودیت مراسم عاشورا و تاسوعا در نقاط مختلف کشور، گفته بودند که پیامدهای این تجمعات در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...