۱۴۰۰ شهریور ۲, سه‌شنبه


آمار رسمی کرونا در ایران؛ بیش از ۴۰ هزار مبتلا ۷۰۰ قربانی

در ادامه «پیک پنجم» کرونا در ایران، وزارت بهداشت روز سه‌شنبه از مرگ بیش از ۷۰۰ نفر و ابتلای بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر به بیماری کووید ۱۹ خبر داد.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، از دیروز تا روز سه‌شنبه، دوم شهریور، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۰ هزار و ۶۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و از این تعداد ۵ هزار و ۴۸۷ نفر بستری شدند.


به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.


در همین حال بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت که مورد تایید منابع مستقل نیست در همین یک شبانه‌روز گذشته ۷۰۹ تن از بیماران کووید جان خود را از دست داده‌اند.


در ادامه بحران کرونا در کشور، در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.


آمارهای رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که فقط در مردادماه بیش از ۱۴ هزار نفر به‌دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، هرچند آمارهای غیررسمی سه تا چهار برابر این رقم است.


دولت ایران در هفته‌های اخیر با افزایش واردات واکسن، سرعت واکسیناسیون را افزایش داده است ولی ناکامی تولیدکنندگان داخلی در عمل به وعده‌های خود و تاخیر در واردات واکسن باعث طرح انتقادات گسترده‌ای علیه نظام بهداشت و درمان ایران و همچنین رهبر جمهوری اسلامی شده است که فرمان منع واردات واکسن بریتانیایی و آمریکایی را صادر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...