۱۴۰۰ مرداد ۴, دوشنبه

 پلیس تهران: با سگ و هر حیوانی که در خودرو رها باشد، برخورد می‌کنیم

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد پلیس با «سگ‌گردانی در خودرو» خبر داده و گفته است که این موضوع در دستور کار پلیس است و روزانه با آن برخورد می‌شود.


رییس پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد پلیس با «سگ‌گردانی در خودرو» خبر داده و گفته است که این موضوع در دستور کار پلیس است و روزانه با آن برخورد می‌شود.


براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدحسین حمیدی در یک نشست خبری در تهران گفته است که «جابجایی حیوان در خودرو باید در جعبه مخصوص باشد و نباید حیوان در خودرو رها باشد، چرا که باعث پرت شدن حواس راننده می‌شود».


برخورد با صاحبان سگ‌ها در خیابان‌ها و پارک‌ها بویژه در شهر تهران طی هفته های اخیر تشدید و گزارش‌های مختلفی در این زمینه در شبکه‌های منتشر شده است.


حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران، ۱۴ تیر از برخورد با «سگ‌گردانی در خودرو، پارک‌ها، معابر» خبر داده و گفته بود که «باید تلاش کنیم سبک زندگی اسلامی را در جامعه حاکم کنیم».


او با بیان این‌که که «با متخلفان برخورد جدی خواهد شد»، مدعی شده بود که «سگ‌گردانی باعث ایجاد ترس و دلهره در شهروندان می‌شود».


نیروی انتظامی ایران در سال‌های اخیر محدودیت‌های زیادی را برای نگهداری سگ‌ وضع کرده است.


این نیرو از جمله گرداندن و همراه آوردن سگ به معابر عمومی را ممنوع اعلام کرده‌اند.


در ویدئویی که روز سه‌شنبه ۲۲ تیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، یک سرباز نیروی انتظامی به روی مرد جوانی که یک سگ در بغل دارد اسلحه می‌کشد.


آمار دقیقی از تعداد حیوانات خانگی در ایران و کسانی که سگ را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند وجود ندارد اما مقام‌های جمهوری اسلامی هر از چند گاهی اظهاراتی علیه داشتن سگ بیان می‌کنند.


محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، در این زمینه مدعی شده که «فرهنگ غالب ایرانیان این است که با فرهنگ منحط غربی که علاقه خاصی به سگ دارند، مغایرت دارد».


او، سگ را «به لحاظ شرعی حیوانی نجس» خوانده و گفته که این حیوان «نباید در زندگی مسلمانان مخلوط شود».


۳۲ نماینده مجلس آبان ۹۳ طرحی را به مجلس داده بودند که در صورت تصویب آن، «گرداندن» سگ و میمون در اماکن عمومی و «انظار» و معامله و نگهداری این حیوانات در خانه، مجازاتی چون ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی از یک تا ده میلیون تومان داشت. این طرح به تصویب نرسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...