۱۴۰۰ تیر ۷, دوشنبه


کانون صنفی معلمان تهران از اعتصابات کارگری حمایت کرد

در ادامه واکنش‌ها به اعتراضات و اعتصابات گسترده کارگری صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در ایران، کانون صنفی معلمان تهران نیز با انتشار بیانیه‌ای در روز دوشنبه، ۷ تیر، از هزاران کارگر در حال اعتصاب حمایت کرد.


کانون صنفی معلمان تهران در بیانیه‌ خود با اشاره به «وضعیت اسفناک‌تر کارگران روزمزد، پیمانکار و پروژه‌ای در قیاس با دیگر اقشار جامعه»، خود را «هم‌درد و همراه» کارگران اعلام کرده و نوشته‌اند: «مطالبات مادی و معنوی شما، مطالبات ما نیز هست.»


این کانون صنفی همچنین از حکومت خواسته است که «به‌جای هزینه کردن از منابع متعلق به مردم به نام تامین امنیت، منابع موجود را صرف تامین خواسته‌های مشروع و به‌حقِ حقوق‌بگیران و به‌ویژه کارگران کند».


اعتصاب‌های کارگری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی که از روز ۲۹ خرداد آغاز شده، از روز گذشته ۶ تیر دامنه گسترده‌تری پیدا کرده و اکنون در دست‌کم هشت استان ایران در جریان است.


کارگران اعتصابی خواستار افزایش دستمزد، افزایش میزان مرخصی، برچیده‌شدن شرکت‌های پیمانکاری،‌ بهبود شرایط بهداشتی و ایمنی کار و برخورداری از حق تشکل‌یابی و تجمع هستند.

در کنار حمایت برخی سندیکاهای کارگری و گروه‌های حقوق‌بشری در جهان از کارگران اعتصابی، شماری از سندیکاها و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی داخل ایران نیز امروز حمایت خود را از آنان اعلام کردند.


سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری،کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر، اتحاد بازنشستگان، تشکل‌های کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز و انجمن صنفی فرهنگیان کردستان در بیانیه حمایتی خود از «همۀ کارگران، بازنشستگان، معلمان، دانشجویان، روشنفکران، هنرمندان، خبرنگاران و از همۀ زنان و مردان زحمتکش و شرافتمند جامعه» خواسته‌اند « از این حرکت کارگری حق‌طلبانه پشتیبانی کنند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...