۱۴۰۰ تیر ۹, چهارشنبه

 تجمع خبرنگاران در برابر سازمان محیط زیست در اعتراض به حادثه مرگبار اتوبوس

جمعی از خبرنگاران در ایران روز چهارشنبه در اعتراض به عدم پاسخگویی به کشته شدن دو خبرنگار در حادثه واژگونی اتوبوس در مقابل سازمان حفاظت از محیط زیست تجمع کردند.


بر اساس فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، خبرنگاران در این تجمع در روز چهارشنبه، ۹ تیر، خواستار عذرخواهی و استعفای عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، شده‌اند.


زینب رحیمی، خبرنگار محیط زیست، در توییتر خود در این باره نوشت: «با این که جاسوس‌خبرنگاران از شب قبل در صدد بر هم زدن این تجمع صنفی بودند، اما برای دادخواهی خون مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی برگزار شد، با هدف استعفا و محاکمه مقصرین حادثه.»


سینا رحیم‌پور، خبرنگار، هم در توییتر خود نوشته است که «امروز صبح جمعی از معترضان به عملکرد سازمان محیط زیست و برای پیگیری خون‌کشته‌شدگان اتوبوس خبرنگاران جلوی این سازمان تجمع کردند، در کمال ناباوری سازمان چند متر اونورتر مراسم ختم با بلندگو و سر و‌صدا ایجاد کرده که صدای اعتراض‌ها شنیده نشود.»


اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست که برای بازدید از تونل «کانی سیب» عازم منطقه بودند، ساعت ۱۸ روز چهارشنبه، دوم تیرماه، در محور ارومیه- نقده واژگون شد و در پی آن دو خبرنگار کشته و ۱۸ نفر مصدوم شدند.


مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، خبرنگاران حوزه محیط زیست خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا، دو خبرنگاری هستند که در این حادثه جان خود را از دست دادند.


در اطلاعیه پلیس راهور ایران درباره اتوبوس خبرنگاران «قصور مسئولان در تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه» به عنوان دلایل این حادثه ذکر شده است.


در همین حال یک عضو کمیسیون عمران مجلس ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که قصور چند دستگاه نظارتی در این حادثه نقش داشته است.


به گفته اقبال شاکری، بر اساس بررسی‌های کمیسیون، اتوبوس حامل خبرنگاران، دارای مجوز و صورت وضعیت قانونی نبوده و به صورت امانت از شرکت سیمان گرفته شده بود.


اقبال شاکری به خبرگزاری ایسنا گفت: «قصور دستگاه‌های نظارتی کاملا محرز است. اعم از پلیس راه، شرکت‌های حمل و نقل، اداره راهداری کشور و سازمان محیط زیست و کارخانه‌ای که این ماشین را به سازمان محیط زیست به امانت داده است.»


رضا دهکی خبرنگار دیگری است که در توییتر خود در ارتباط با تجمع خبرنگاران در مقابل سازمان حفاظت از محیط زیست نوشته است: «سازمان محیط‌ زیست از یه طرف همزمان با تجمع خبرنگاران مراسم گرامیداشت گذاشته واسه خبرنگارانی که کشته مراسم گرفته با بلندگو و اینا، بعد وسط شعارها خیلی عمروعاص‌طور قرآن پخش می‌کنه اینا شعار بدن، بگه اهانت به قرآن.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...