۱۴۰۱ مرداد ۱۷, دوشنبه

 محرم نیز باعث رونق فروش گوشت در ایران «نشد»

در حالی که معمولاً افراد و هیئت‌های مذهبی در ماه محرم به تهیه و پخش غذا به عنوان «نذری» می‌پردازند، یک عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی و مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک در ایران اعلام کردند که برخلاف سال پیش، تقاضا برای خرید گوشت و دام در ماه محرم امسال افزایش نیافت.


نیما حبیب‌فر، عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی در ایران، روز یکشنبه ۱۶ محرم به خبرگزاری ایلنا گفت: «تجربه سال‌های گذشته این ذهنیت را ایجاد کرده بود که در محرم امسال شاهد رونق بازار باشیم اما چنین اتفاقی رخ نداد و تقاضا روند عادی به خود گرفت و امسال شاهد هیجان برای خرید گوشت نبودیم.»


به گفته این فعال صنفی، اکنون گوساله کیلویی ۲۲۰ هزار تومان و گوشت چرخ‌کرده مخلوط کیلویی ۱۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.


همزمان افشین صدر دادرس، مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک نیز به ایلنا گفت: «در ماه محرم امسال تقاضا برای خرید دام مشهود نبوده و می‌توان گفت اتفاق خاصی در این بازار رخ نداد.»


این در حالی است که به گفته او، «قیمت دام زنده در هفته‌های اخیر رشد ملموسی نکرده» و «میانگین قیمت روی کیلویی ۷۵ هزار تومان است».


در سال‌های اخیر و به ویژه پس از حذف دلار۴۲۰۰ تومانی قیمت مواد خوراکی در ایران شدیداً افزایش یافت و گزارش‌های بسیاری دربارهٔ کاهش یا حتی حذف گوشت و مرغ و ماهی از سبد خرید ایرانیان منتشر شد.


کمتر از یک ماه پیش، وب‌سایت «اقتصاد ۲۴» با ارائه قیمت‌های گوشت نوشت: «گوشت قرمز خریدار ندارد».


به نوشت این رسانه اقتصادی، متوسط قیمت هر کیلو گوشت گاو در خرداد امسال در مقایسه با خرداد ۱۴۰۰ حدوداً ۵۲ درصد افزایش داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...