۱۴۰۱ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

 برخی فعالان صنفی درباره «متروپل‌های دوم» در دیگر شهرها هشدار دادند

همزمان با بالا گرفتن موضوع امنیت بناها و ساختمان‌ها در پی فرو ریختن برج متروپل آبادان، یک فعال صنفی بازار اردبیل روز سه‌شنبه، ۱۰ خرداد، در مورد «فروپاشی بازار تاریخی اردبیل و خطر آن برای شهروندان» هشدار داد.


رئیس سازمان نظام مهندسی کرمانشاه نیز از امکان تکرار فجایعی مانند متروپل در کرمانشاه خبر داد و گفت: «مشابه چنین ساختمان‌های ناامنی در همین کرمانشاه هم داریم.»


به گزارش ایلنا، سعید ایرانی جم، رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل، با اشاره به اختصاص بودجه ۱۶ میلیاردی برای مرمت بخش‌های فرسوده بازار تاریخی اردبیل گفت که اداره کل راه و شهرسازی اردبیل «نزدیک دو سال است که این اعتبار را به میراث فرهنگی اردبیل ارائه نمی‌دهد».


به‌ گفته این فعال صنفی، راسته‌های آهنگران و پنبه‌فروشان و همچنین کاروانسرای زنجیرلو در این بازار «وضعیت نامناسبی» دارند و «اگر دیر اقدام کنیم، حادثه‌ای به مراتب بدتر از متروپل در انتظار اردبیلی‌ها خواهد بود».


بحث‌ها بر سر عدم ایمنی بناها و ساختمان‌ها در دیگر شهرها در پی فرو ریختن برج متروپل در آبادان شکل گرفته است، حادثه‌ای که تا امروز آمار قربانیان آن ۳۴ نفر اعلام شده و گزارش‌های متعددی از تخلفات گسترده و زدوبند مالک آن با مقامات نیز مطرح شده است.


در کرمانشاه نیز طیب حیدری، رئیس سازمان نظام مهندسی، با انتقاد از شهرداری در بررسی تخلفات ساختمانی گفت: «مشابه چنین ساختمان‌های ناایمنی در همین کرمانشاه هم داریم و قطعاً مسئولیت اصلی در این زمینه بر عهده شهرداری‌هاست.»


به‌ گفته آقای حیدری، سازمان نظام مهندسی کرمانشاه در روزهای اخیر پس از بازدید از یک پروژه انبوه‌سازی، «ناایمنی» آن را به شهرداری اطلاع داده و اعلام کرده است که اگر ساختمان مقاوم‌سازی نشود، «متروپل دوم را در کرمانشاه شاهد خواهیم بود».


احمد خرم، رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ایران، نیز روز هشتم خرداد از صدور مجوز شهرداری تهران در یک بازه زمانی ۱۰ ساله برای ساخت «۱۲۷ برج بر روی گسل و ۱۲۵ برج در معابر کمتر از ۱۰ متر» خبر داده و افزود بود این موضوع «حتی در دولت مطرح شد، اما جلوی انعکاس آن به جامعه را گرفتند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...