۱۴۰۱ خرداد ۴, چهارشنبه

دادگاه تجدید نظر حکم حبس هستی امیری، فعال دانشجویی، را تایید کرد

بنا بر اعلام فعالان مدنی در ایران، حکم یک سال حبس تعزیری برای هستی امیری، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، در شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر تایید شده است.


اتهامات خانم امیری در این پرونده تبلیغ علیه نظام قید شده که از مصادیق آن تصویر منتشرشده از او در روز جهانی زن در سال گذشته و مواضعش درباره اعدام در توییتر بوده است. در این تصویر او به همراه چند تن دیگر پلاکاردهایی درباره حق حیات و مخالفت با اعدام در دست داشتند.


بنا بر اعلام منابع دانشجویی، هستی امیری دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق، در کنار حکم حبس، با ممنوعیت موقت حضور در گردهمایی‌های دانشجویی، ضبط تلفن همراه، منع عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی در فضای مجازی و خارج آن محکوم شده است که این موارد نیز در دادگاه تجدیدنظر تایید شده است.


بازداشت و صدور احکام سنگین در مورد فعالان دانشجویی با اتهامات مشابهی چون «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» در چهار دهه حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران سابقه دارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...