۱۴۰۰ مرداد ۵, سه‌شنبه

 کویتی‌پور ترانه «زخم دشنه» را برای اعتراضات خوزستان منتشر می‌کند

غلام کویتی‌پور، نوحه‌خوان مشهور دوران جنگ ایران و عراق که خود زاده خرمشهر است، با انتشار ویدئویی از ضبط ترانه‌‌ای با عنوان «زخم دشنه»، حمایت خود را از اعتراضات مردم خوزستان و دیگر استان‌های ایران اعلام کرد.


آقای کویتی‌پور این ویدئو را یکشنبه ۳مرداد در اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت این ترانه «به‌زودی، تقدیم تمام مردم سرزمینم» می‌شود.


اقدام این خواننده واکنشی است به اعتراضات گسترده خوزستان که بیش از ده روز از آن می‌گذرد و در روزهای اخیر به برخی شهرهای دیگر از جمله تبریز و تهران و کرج نیز گسترش یافته است.


 

بحران بی‌آبی در خوزستان که تابستان امسال شدت بیشتری یافته، علاوه بر ایجاد مشکل در دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی، آسیب‌های جدی نیز به کشاورزی و دامداری بسیاری از خانوارهای این منطقه وارد کرده است.


آقای کویتی‌پور که بیشتر با نوحه «ممد نبودی ببینی» در زمان بازپس‌گیری خرمشهر از ارتش عراق شناخته می‌شود، تیر ماه سال گذشته نیز با همخوانی با یک دختر ۱۳ ساله در یک موسیقی رپ اعتراضی خبرساز شد.


مصاحبه سال ۱۳۹۵

انتقاد کویتی‌پور از برخوردهای جمهوری اسلامی با بهروز وثوقی، حبیب و فرهاد

آن‌چه در این ترانه بیشتر مورد اقبال عمومی و در عین حال انتقاد شدید رسانه‌های حکومتی قرار گرفت، این بخش از متن آن بود: «دیگه ورق برگشت، دیگه نمی‌شه عقب برگشت، این آشی بود که خودمون پختیم ولی هیچ خوب نشد اصلاً مزه‌ش...»


در سال ۱۳۹۵ نیز غلام کویتی‌پور در مصاحبه با برنامه اینترنتی «۳۵»، از رفتار جمهوری اسلامی با هنرمندان ازجمله محمدرضا شجریان و بهروز وثوقی شدیداً انتقاد کرده و درباره زادگاهش خرمشهر نیز گفته بود خرمشهرِ دوران جنگ را که «خرابه» بوده، بیشتر از خرمشهرِ فعلی دوست دارد و روند بازسازی خرمشهر «در‌ شأن مردم این شهر نیست».


بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها از خوزستان در نتیجه سرکوب اعتراض‌های این استان دست‌کم پنج نفر کشته شده‌اند، با این حال برخی منابع شمار کشته‌ها را بیش از این تعداد عنوان کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...