۱۴۰۰ خرداد ۲۹, شنبه


جدول خاموشی‌های دوباره در تهران منتشر شد

اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در پی افزایش دمای کشور | خبرگزاری  بین المللی شفقنا


شرکت توزیع برق تهران بزرگ با انتشار یک جدول زمان‌بندی از «احتمال خاموشی‌» دوباره در پایتخت از روز شنبه، ۲۹ خرداد، خبر داد.


این جدول بر اساس خاموشی دو ساعته در مناطق مختلف پایتخت از ۲۹ خرداد تا سه تیر تنظیم و منتشر شده است.


پیشتر وزیر کشور اواسط خرداد گفته بود که به وزارت نیرو و مخابرات اعلام شده که در ۲۴ ساعت برگزاری انتخابات نباید هیچ قطعی برق و تلفنی در کشور وجود داشته باشد.


پس از چند هفته خاموش‌های چندساعته و مکرر در نقاط مختلف کشور که از اواسط اردیبهشت آغاز شده بود، در هفته‌های گذشته، قطعی برق قابل توجهی در شهرهای مختلف کشور گزارش نشده بود.


مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق پنج‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که با عبور مصرف لحظه‌ای برق از مرز ۶۰ هزار مگاوات در روز چهارشنبه، ۲۶ خرداد، بیشترین میزان مصرف برق در کشور ثبت شده است.


آقای رجبی مشهدی ضمن اعلام این خبر از احتمال ثبت رکوردهای مشابه در هفته جاری خبر داده بود.


خاموشی‌های اخیر در مناطق مختلف کشور موجب انتقاد شهروندان، آسیب به برخی کسب و کارها، اخلال در امور اداری و هشدار درباره وضعیت بیمارستان‌ها با توجه به بار بیماران کرونایی شده بود.


مقامات وزرات نیرو بارها افزایش دما، خشکسالی و استخراج رمزارز را از جمله دلایل فشار به صنعت برق کشور و قطعی‌های اخیر عنوان کرده‌اند.


این در حالی است که آمارهای رسمی وزارت نیرو نشان می‌دهد که به خاطر فرسودگی شبکه، بیش از ۱۰ درصد برق تولیدی کشور (حدود ۴۰ تراوات ساعت) در همان مرحله انتقال و توزیع تلف می‌شود.


ایران طی دهه گذشته هر سال باید دو میلیارد دلار در نوسازی شبکه برق سرمایه‌گذاری می‌کرد، اما این اتفاق نیفتاده است.


همچنین رشد طبیعی مصرف سالانه برق کشور حدود پنج درصد است.


ایران پارسال برنامه‌ریزی کرده بود که ۴۸۰۰ مگاوات به تولید برق کشور بیفزاید، اما تنها حدود ۱۸۰۰ مگاوات به این تولید افزوده شد.


بر اساس آمار سال ۹۸، تنها نیمی از اهداف رشد تولید برق کشور محقق شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...