۱۴۰۰ خرداد ۹, یکشنبه


عدم تحویل گواهی پزشکی قانونی بهنام محجوبی به مادرش پس از سه ماه

بتول حسینی در کنار پسرش،‌ بهنام محجوبی

بتول حسینی، مادر بهنام محجوبی، درویش گنابادی که اسفند ۹۹ پس از انتقال از زندان به بیمارستان به دلیل وخامت اوضاع جسمی‌اش جان باخت، از عدم تحویل گواهی پزشکی قانونی پس از گذشت سه ماه از مرگ او خبر داد.


خانم حسینی شامگاه جمعه، ۷ خرداد با انتشار توئیتی ضمن اعلام این خبر از مردم، فعالان و جوامع بین‌المللی خواست تا صدای دادخواهی فرزند او تا زمان اعلام دلیل کشته شدنش باشند.


مادر بهنام محجوبی پیشتر در ویدئویی با تائید خبر درگذشت پسرش در روز ۳ اسفند سال پیش گفته بود که «به عنوان ولی‌دم به مقام‌ها و ارگان‌ها اجازه نمی‌دهم، پسرم را پیش از انتقال او به پزشک قانونی و مشخص شدن علت مرگ، دفن کنند».


اداره کل زندان‌های تهران پیشتر مدعی شده بود که این زندانی عقیدتی «دچار مسمومیت از طریق مصرف خودسرانه دارو شده بود».

با وجود طرح چنین ادعایی و اعلام مدیرکل پزشکی مبنی بر کالبدشکافی جسد بهنام محجوبی و گرفتن نمونه‌های لازم جهت آزمایشات تخصصی، این سازمان تاکنون از ارائه هرگونه گواهی به خانواده آقای محجوبی درباره دلایل مرگ او خودداری کرده است.


بهنام محجوبی در تجمع دراویش گنابادی در بهمن‌ سال ۹۶ در تهران شرکت کرد و در پی آن به دو سال زندان محکوم شد.


این زندانی سیاسی که از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نبود و مدتی نیز به یک بیمارستان ویژه بیماران روانی در تهران منتقل شده بود، شهریور پارسال درباره خطر مرگش در زندان هشدار داده بود.


آقای محجوبی ۲۵ بهمن ۹۹ پس از وخامت وضعیتش به بیمارستان لقمان تهران منتقل شد و مقام‌هایی قضایی پس از چند روز اطلاع‌رسانی مبهم،‌ اعلام کردند که او جان باخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...