۱۴۰۰ خرداد ۱۰, دوشنبه

 پاریس اتهام جاسوسی علیه شهروند فرانسوی در ایران را «غیرقابل درک» دانست


بنجامین بریر اردیبهشت ماه سال گذشته پس از آنکه «یک پهپاد» را در دشت‌های نزدیک به مرز ایران و ترکمنستان به پرواز درآورد، بازداشت شد


وزارت خارجه فرانسه اقدام دستگاه قضایی ایران در صدور قرار مجرمیت برای بنجامین بریر، شهروند فرانسوی را «غیرقابل درک» دانست.

بنجامین بریر که که با یک وانت به ایران سفر کرده بود، اردیبهشت ماه سال گذشته پس از آنکه «یک پهپاد» را در دشت‌های نزدیک به مرز ایران و ترکمنستان به پرواز درآورد، بازداشت شد. دستگاه قضایی ایران وی را به جاسوسی متهم کرده و گفته است که او از مناطق ممنوعه عکس‌برداری کرده است.

وزارت خارجه فرانسه روز یکشنبه ۹ خرداد در بیانیه خود ضمن رد این اتهام تاکید کرد که آقای بریر جهت گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود و هیچ چیزی درباره این موارد اتهامی نمی‌دانست.


این وزارتخانه پیش از این بازداشت یکی از شهروندان خود را در ایران تایید کرده و گفته بود که کارمندان سفارت فرانسه با او در تماس بوده و او از خدمات کنسولی برخوردار است.

سعید دهقان، یکی از وکلای بنجامین بریر، اتهامات علیه او را «بی‌اساس» خوانده است. آقای دهقان می‌گوید که این فرد به عنوان یک توریست یک هِلی‌کَم معمولی جهت عکاسی به همراه داشته و اتهامات طرح شده علیه او «متناقض و بی‌ اساس» هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 گسترش بحران بی‌آبی به نقاط مختلف ایران؛ مردم همدان روزانه ۱۲ ساعت آب ندارند همزمان با ادامه قطع آب شهرکرد برای بیش از ۱۰ روز و اعتراض شهرون...